បទវិភាគរឿង«ព្រោះតែអ្នក» ដោយ​លោក​កែវ ឈុន

«ព្រោះតែអ្នក» ជា​រឿង​ប្រលោម​លោក​ខ្នាត​ខ្លី​ថ្មី​មួយ​ទៀត​របស់​អ្នក​និពន្ធ​ប៉ិច​ សង្វាវ៉ាន

ក្នុងចំណោម​ប្រលោម​លោក​ខ្នាត​ខ្លី​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដែល​ខ្ញុំបា​នអាន។   ខ្លឹម​សារ​ពិសេស

​នៅ​ក្នុង​រឿង «ព្រោះតែអ្នក» ដែល​យើង​អាច​ទាញ​យក​មក​ធ្វើ​ការ​សិក្សា​រៀន​សូត្រ  គឺ

​អ្នក​និពន្ធ​បាន​សរសេរ​ផ្តោត​ទៅ​លើ​ការ​អប់រំទូន្មាន ទំនាក់​ទំនង​ល្អ​រវាង​ប្ដី​ប្រពន្ធ​ដោយ

​ត្រង់​តែ​ម្ដង។

និមល​ជា​កូន​កំព្រា​ក្នុង​របប​គ្រប់​គ្រង​ដោយ​ពួក​ខ្មែរ​ក្រហម ឳពុក​ម្ដាយ​នាង​ត្រូវ​ស្លាប់

ដោយ​ការ​អត់​ឃ្លាន។​  បង​ស្រី និង  បង​ថ្លៃ​នាង​ត្រូវ​ទាហាន​ខ្មែរ​ក្រហម​សម្លាប់​យ៉ាង

​អណោច​អធម្ម​។ និមល​ព​ក្មួយ​ប្រុស​កូន​បង​ស្រី​ឆ្លង​ដែន រត់​ភៀស​ខ្លួន​មក​រស់​នៅទី

​ក្រុង​ស្រ្តាស់​បួរ​ប្រទេស​បារាំង។     នាង​បាន​សម្រេច​ចិត្ដ​រៀប​ការ​ជា​មួយ​បុរស​ម្នាក់​

ឈ្មោះ​សុភា​ដែល​តាម​សុំ​ស្រឡាញ់​នាង។ ស្នេហានិមល និងសុភាមាន​ការ​រកាំ​រកុះ

គ្នា​​ ព្រោះ​សុភា​ច្រណែន​ថានិមល​ស្រឡាញ់​ក្មួយ​ជីវ៉ា​របស់​នាងច្រើន​ជាង​ស្រឡាញ់

​ខ្លួន ហើយសុភា​ដែល​ធ្លាប់​តែ​ជា​សុភាព​បុរស​ម្នាក់ប្រកប​ដោយ​សំដី​ផ្អែម​ល្អែមប្រែ

​ក្លាយ​ទៅ​ជា​បុរស​គំរោះ​គំរើយ​ម្នាក់​យ៉ាង​ខ្លាំង​   ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​និមល និង សុភាជួបនូវ

​វិបត្ដិ​គ្រួសារ ​រង​ទុក្ខ​សោក​ស្ទើរ​តែ​ទ្រាំ​ពុំ​បាន​។

ពិត​មែន​ហើយ   ការ​គ្រប់​គ្រង​គ្រួសារ​ឲ្យមាន​សេចក្ដី​សុខ​ទៅ​បាន  គឺ​ជា​កា​តព្វ​កិច្ច​

យ៉ាង​សំខាន់​បំផុត​សម្រាប់​បុរសនិង​ស្រ្ដីដែល​ចុះ​សំរុង​ជ្រើស​រើស​គ្នា​ធ្វើ​ជា​គូ​គ្រង។

ក្នុង​កិច្ច​ការ​នេះ​គេ​ត្រូវ​ចេះ​អត់​ធ្មត់​សន្ដោស​ប្រោស​ប្រណីគ្នា  ហើយ​ត្រូវ​ចៀស​វាង

នូវ​អំពី​ក្ដៅ​ក្រហាយ​ទាំង​ឡាយ​ណា​ដែល​ជា​កត្ដា​នាំ​ទុក្ខ​មក​ឲ្យ​គ្រួសារ ហើយដែល​

ជា​កត្ដា​សំខាន់​បំផុត ធ្វើ​ឲ្យ​បាក់​បែក​ប្ដី​ប្រពន្ធ​គ្នា​តែ​ម្ដង។

ការ​ទាស់​ទែង​ខ្វែង​គំនិត​គ្នា​ក្នុង​គ្រួសារ  មិន​មែន​បណ្ដាល​មក​ពី​រឿង​ធំៗ​នោះ​ទេ គឺ

​កើត​មក​តែ​ពី​រឿង​កំប៉ិច​កំប៉ុក​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​ប៉ុណ្ណោះ។ នៅ​ក្នុង​រឿងរាមកេរ្ដិ៍ ដោយ​គ្រាន់​

តែ​នាង​សិតា​គូរ​រូប​អសុរ   ព្រះ​រាម  ដែល​អួត​អាង​ថា  ជា​អវតាដ៏​សំខាន់​មួយ​របស់​

ព្រះវិស្ណុ​នោះ ក៏​នៅ​តែ​មាន​ក្ដី​ប្រចណ្ឌ ​មើល​ងាយ​ស្នេហា​នាង​សិតា​ រហូត​ក្លាយ​ជា

​ទំនាស់​បាក់​បែក​គ្នា​គ្មាន​ថ្ងៃ​ជួប។

យ៉ាង​ណា​មិញ​ការ​ទាស់​ទែង​គ្នា​រវាង​និមល និង​ស្វាមី ​ក្នុង​«រឿង​ព្រោះ​តែ​អ្នក» មិន

​មែន​កើត​ចេញ​ពី​រឿង​ធំ​ដុំ​ឯ​ណា។   ការ​ស្រឡាញ់​រញ៉ិច​រញ៉ុក​របស់​ប្ដីដែលជួប​នឹង​

ការ​សោះ​អង្កើយ​របស់​ប្រពន្ធ ដោយ​សំអាង​ទៅ​លើ​កត្ដា​ផ្សេងៗធ្វើ​ឲ្យ​ម្នាក់ៗ ភ្លេច

​ក្ដី​ស្រឡាញ់​បរិសុទ្ធ​អស់​រលីងហើយ​ងក់​ងរ​រក​រឿង យក​តែ​ត្រូវ​រៀងៗ​ខ្លួន​ទៅ។

«ច្បាប់​ប្រុស»អប់រំ​បុរស ​ឲ្យ​ចេះ​ប្រកាន់​នូវ​ឥរិយាបថ​ស្លូត​បូត​សុភាព​រាប​សារ​សម

សួន។   «ច្បាប់​ស្រី» អប់រំ​ស្ដ្រី​ឲ្យ​ប្រកាន់​នូវ​​ឥរិយាបថទន់​ភ្លន់​សុភាព​ ​ចេះ​យក​ចិត្ដ​

ទុក​ដាក់ក្នុង​ការ​ញ៉ិក​ញ៉ុក​របស់​ប្ដី រហូត​ដល់​ការ​រួម​រក្ស មិន​ត្រូវ​ធ្វើ​អ្វី​ឲ្យ​ប្ដី​អាក់​អន់

​ស្រពន់​ចិត្ដ​ឡើយ។ មើល​ទៅ ​នៅ​ក្នុង​សង្គម​បចុប្បន្ន​ហាក់​ដូច​ជា​ពាក្យ​ទូន្មាន​នេះ

គៀប​សង្កត់​តែ​ទៅ​លើ​ស្ដ្រី​ជា​ភរិយា​យ៉ាង​ខ្លាំង​ក្រៃ​លែង​ ឲ្យ​ត្រូវ​តែ​គោរព​ប្ដីគ្រប់​

ប្រការ តែ​គឺ​ជា​ក្បួន​ចិត្ដ​សាស្ត្រ​ម្យ៉ាង​ដែល​ជា​មូលដ្ឋាន​នៃ​អរិយធម៌វប្បធម៌​ខ្មែរ​ក្នុង

ការ​អប់រំ​បុរស​ស្ដ្រី​ឲ្យ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ល្អរ​វាង​គ្រួសារ​ប្ដី ប្រពន្ធ​គ្នា​យ៉ាង​ពិត​ប្រាកដ។

ចរិយា​សុភាព​រាបសារ ​ទន់​ភ្លន់ សំដី​ផ្អែម​ពីរោះ​ គឺ​ជា​ប្រពន្ធ​សីល​ធម៌​នៃ​មនុស្ស​ជាតិ​

គ្រប់​ជាតិ​សាសន៍ ហើយ​ជា​ពិសេស គឺ​ជា​ប្រពន្ធ​អរិយ​ធម៌​វប្ប​ធម៌​របស់​ខ្មែរ​យើង​តែ

​ម្ដង​  ហើយ​ដែល​យើង​ចាត់​ទុក​ថា   គឺ​ជា​សោ​ភ័ណសាស្ដ្រ​មួយ​ប្រភេទ​អាច​កែ​លំអ

​សង្គម​មនុស្ស​ឲ្យ​រស់​នៅ​យ៉ាង ​ប្រពៃ​ស្ងប់​សុខ​បាន ។ ពាក្យ​ខ្មែរ​តែង​ពោល​ថា «ក្ដៅ​

ស៊ី​រាក់​ ត្រជាក់​ស៊ី​ជ្រៅ» ឬ «ទឹក​ត្រជាក់​ត្រី​កុំ» ឬ «សន្សឹមៗកុំ​បំបោល…» ជា​ដើម៕

ក.ក.ន.

អរគុណលោក កែវ​ឈុនដែលបានវិភាគរឿង«ព្រោះតែអ្នក»។ ពិតណាស់ ដូច

លោកកែវ ឈុនបានវិភាគថា  ទំនាស់​និងការ​ខ្វែង​គំនិត​គ្នា​ក្នុង​គ្រួសារច្រើនតែ

បណ្តាលរៀងកំប៉ិកកំប៉ុក   ប៉ុន្តែ​រឿងដែលយើងយល់ថា ជារឿងតូចតាចបំផុត

ដែលស្វាមី ឬភរិយាបានប្រព្រឹត្តជ្រាំដែលៗឲ្យធុញថប់យូរខែយូរឆ្នាំអាចក្លាយ

ជារឿងធំបាន។  ចំពោះនិមល…..

ខ្ញុំនិងជូនគោលគំនិតខ្ញុំដែលខ្ញុំចង់បង្ហាញក្នុងរឿងនេះ នៅពេលក្រោយ។ សូម

អធ្យាស្រ័យ

ឆ្លើយ​តប

Fill in your details below or click an icon to log in:

ឡូហ្កូ WordPress.com

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី WordPress.com របស់​អ្នក​។ Log Out /  ផ្លាស់ប្តូរ )

រូប Twitter

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី Twitter របស់​អ្នក​។ Log Out /  ផ្លាស់ប្តូរ )

រូបថត Facebook

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី Facebook របស់​អ្នក​។ Log Out /  ផ្លាស់ប្តូរ )

កំពុង​ភ្ជាប់​ទៅ​កាន់ %s